24 October 2011

bertemu dan berpisah

assalamualaikum...

mggu ini saja, saya dgr ada 2 perpisahan yg berlaku kpd 2 org kwn baik saya
seorg, berpisah mati dgn datuknya
seorg lagi, berpisah hidup dgn kekasih hatinya

kpd kawan saya yg baru kehilangan tok nya, sabarlah
sesungguhnya Allah lebih sayangkan tok anda berbanding kita semua
saya pernah kehilangan datuk saya sewaktu kita sama2 menempuhi asasi uitm sem 2
sewaktu masih hidup, beliau sbnrnya pernah minx saya untuk menjadi imam solat jenazah apabila beliau meninggal dunia
malangnya, saya x dpt balik ntuk menatap wajahnya buat kali terakhir, apatah lg nk solatkan jenazah
saya dpt tahu berita tu pun, bila semua org dh kebumikan datuk saya
parent saya gtau lmbt sbb xnk saya risau, pastu kelam kabut balik tepeng

nasihat saya, jgnlah bersedih
anda masih ada link dgn tok anda, iaitu dgn doa
bykkan doa untuknya & jadikan diri anda seorg yg solehah
moga2 tok anda ditempatkan bersama org2 yg Allah redai
al- Fatihah

kpd sahabat saya yg baru berpisah dgn kekasihnya, saya x mampu bg komen, sbb saya x pernah lalui semua itu
cuma saya harap, anda jgnlah terus-terusan memikirkan hal ni
mgkn korg berdua mmg bkn ditakdirkan ntuk bersama
mgkn gak Allah sgt sygkan korg.
Allah xnk dgn kapel, korg blh terjerumus ke arah perlakuan2 yg x elok, lalu Allah pisahkan korg

bunga bukan sekuntum, apatah lg org yg mempunyai pakej yg baik seperti anda, pasti mudah ntuk menemui bunga yg baru
cuma saya nasihatkan, agar anda fikirkanlah dahulu baik buruk sblm melakukan sesuatu perkara
moga cinta anda dan pasangan anda yg telah Allah tetapkan dpt membawa korg berdua ke syurga

zuhair; sesungguhnya, setiap pertemuan itu PASTI ada perpisahan

2 comments: