28 January 2013

program bercuti

assalamualaikum...

apa aktiviti anda sepanjang masa cuti nih?
saya... well.... saya.... biasalah
main game!! heheh

ok. hari ni saya nak share skit pasal game Recettear
apa tu?
Recettear ni sbnrnya eksklusif dlm bahasa jepun je. tp ada la plak org yg baguih, dia tlg buat patch dlm english

Recettear mengisahkan tentang Recette yg kehilangan ayahnya. ayah dia pegi mana ntah, x balik2. pastu dtg sorg fairy bernama Tear yg keje sbg ceti nk kutip hutang. ayah Recette ni berhutang byk gler. disebabkan Recette ni miskin, Tear cadangkan ntuk Recette bukak item shop dan bayar hutang tu gradually. so terhasillah kedai yg diberi nama, Recettear (Recette + Tear)

apa yg buatkan saya tertarik dgn game ni, mestilah sebab dia comel..!! (memang lemah betul dgn benda comel2 ni. huhu)
game dia xdela 3d sgt mcm game skrg. dgn lukisan dan penceritaannya yg iras2 manga dan anime, mmg Recettear adalah 1 game yg baik lah!
cuma 1 je amaran. game ni sangat susah!! x caya? silakan try

cara menjual. naikkan % ntuk dpt lbh untung. tapi kalau mahal sgt, org xnk beli.

pemandangan dlm item shop. hrmm... macamana saya nak susun ek?

selain drpd beli barang dgn hrga borong, kita gak kena g dungeon. byk item yg blh didapati dgn free kat sana. cuma... jgn mati. kalau x, well... anda akan tahulah nasib anda
zuhair: byr 10k dlm mggu 1st, setel. mggu 2 byr 30k, setel. mggu 3 byr 80k, setel. mggu 4 kena bayar 200k??? agak2 lah!!

No comments:

Post a Comment