24 September 2011

subjek paling penting

assalamualaikum....

ok, saya dh dok dlm 3 mggu dh kat usm
tp smlm, hari 1st saya masuk kelas bm

masuk2 kelas je, saya diberi sehelai kertas, ada 50 soalan
arahannya; bulatkan jawapan yg betul
cth soalan;

1. A. tengahari B. tengah hari

so, mana satu yg betul?
bila semak jwpn, saya dgn lagi sorg kawan melayu lelaki dpt mrkh paling rendah! (lelaki melayu ada 2 org je kat kelas tu. lelaki malaya idaman terakhir la kami jwbnya. hahaha)
paling tggi budak cina, 44/50
segan siot!!

pastu, lecturer tu pun bgla briefing
dia kata, "kamu kena baca apa yg saya tulis kat e-learning. kalau x, saya xnk ngajar ntuk kelas seterusnya"
pastu mcm2la hukum bahasa melayu beliau tunjuk
hbs kelas je, saya terfikir, "calculus, linear algebra, c++? bahasa melayu lah subjek yg paling penting ntuk sem ni!!!"

balik solat jumaat, saya buka e-learning
saya tgk tugasan yg dia sruh baca
saya ingat dia upload bnda, kami kena baca bnda yg diupload tu (cara dia cter tu mcm dia upload segala bagai bnda je)
rupanya dia upload bnda yg km kena baca, pastu pndai2la kome cari sndiri
saya tertekan
saya stress
saya xnkla nanti dia x mengajar, sbb x dpt buat apa yg dia sruh

skrg, saya xnk dengar/ tulis/ lihat perkataan "bahasa melayu" dh
skrg, saya dh stress balik

...baca linear algebra lah

zuhair; cmburu tgk kelas2 lain, nmpk lebih enjoy. nk bljr subjek yg abstrak mcm bm, bi, seni & sastera ni xleh stress sbnrnya...

4 comments:

  1. perghh!!lek zuhair lek..

    bm nampak senang tp susa sebenanye..haihh~

    ReplyDelete
  2. baca perkataan bm pun dh tensen dh.
    haha

    ReplyDelete
  3. haha.i love BM more than other languages, especially english.

    nanti bile english tu jadi crucial subject, baru kau tau langit tu tinggi ke rendah.
    haha. exxagerate tak aku?

    ReplyDelete
  4. terlalu exaggerate, smpai x paham
    haha

    ReplyDelete