23 September 2011

pelik

assalamualaikum...

waktu kecik2 dulu (zaman xtau pape), umur 5 tahun, saya main sep sep sep tom tom tom dgn bdk prmpn
saya x suka sgt kwn dgn bdk laki, diorg lasak
masa tu kat tadika perkim (skrg dh tutup dh rasanya)

umur 6 tahun, saya x kawan dgn prmpn, sbb posisi meja lelaki dan prmpn kat tadika tu jauh2
masa tu kat tadika kemas

umur 7 - 12 tahun, saya main kejar2 dgn bdk perempuan. usik diorg pastu lari masuk tandas laki (jht kan? haha)
main gak dgn bdk laki, main sepak tin minuman (khas di sek agama sahaja..)

umur 13 tahun, saya pegang sorg prmpn waktu kat sek men taman tasik
dia marah saya, "mana blh peganglah! laggar fitrah!"
dlm hati saya, "apa fitrah tu? fitnah tau la"

umur 13 - 17 tahun, saya masuk SERATAS (proud to be there)
saya bljr apa itu fitrah, kenapa xleh suka2ti pegang prmpn, dll

umur 18+, saya masuk u
saya tgk...
bdk prmpn nk pggl bdk laki, rilek je tepuk2. bdk laki pun sama, rilek je cuit2
mcm tgk anime lak rasanya
dlm otak saya, mengingati memori waktu kecik2 dulu (terutama time sek men), mula berasa pelik + hairan...

zuhair; penah nangis sbb kaler pensil patah. apa? korg x penah ke..???

4 comments:

  1. kita yang tahu batasan ni la yg kena pertahankan prinsip. Moga Allah sentiasa lindungi kita daripada perkara yang Dia murka.

    p/s: takut nak masuk alam baru dekat MSU nanti..

    ReplyDelete
  2. tu lah pasal...
    sabo jela...
    moga2 kita x terikut cara yg x elok, ikut cara yg elok

    ReplyDelete
  3. salam singgah, dik =)
    insyaAllah, kita yang faham ni kalau boleh fahamkan yang 'tidak faham'. prinsip hidup yang berpaksikan syariat Allah itu penting untuk bekalan dunia akhirat.

    ReplyDelete
  4. eh..?
    mana akak tau blog saya nih..?
    haha

    ReplyDelete