28 August 2011

rapid ramadhan

assalamualaikum...

tetiba saya terpikir, kenapa sblm tulis blog saya bg salam ek?
kenapa sblm anta msj pun saya bg salam?
apa beza msj saya yg sblm msj tu saya bg salam, dgn msj yg sblmnya saya x bg salam?

yg saya terpikir, selain salam bertujuan ntuk mendoakan saudara seagama kita, salam gak berfungsi ntuk mengawal diri kita
sepanjang pengalaman saya, menulis blog/ mesej yg didahului dgn salam blh mengelakkan saya merapu ke subjek yg bukan2
anda bagaimana?

************************************************************************************

sedar x sedar, ari ni dh 28 Ramadhan dh
cepat gler Ramadhan berlalu!
senarai 36 to-do-list in Ramadhan tu pun saya x dpt buat semua
alih2, nak raya dh

ya Allah, terimalah puasa dan ibadahku, ibu bapaku, keluargaku, rakan2ku, guruku dan pembaca blogku
semoga mereka bahagia gembira di dunia dan akhirat
jgnlah kau jdkan aku sbg blogger yg memberi maklumat palsu kpd pembaca blogku ini
dan jdkanlah kami org yg terpimpin ke arah kebenaran
amin...

zuhair; kalau anda dpt cukupkan to-do-list tu, sejuta tahniah saya ucapkan!!

No comments:

Post a Comment