01 July 2011

sedih

assalamualaikum...

Hari ini,
Hatiku berasa amat sedih,

Melihat bangsaku bermusuhan, bercakaran,

Melihat agamaku,

Perlahan2 cuba dimusnahkan


Hari ini,

Hatiku berasa amat duka,
Negaraku ini ingin dihancurkan,

Negaraku ini ingin dijajah semula,

Apakah bumi bertuah ini sudah tidak lagi mempunyai tuah?

Apakah kemerdekaan selama 53 tahun ini sudah cukup lama untuk kita merasai erti kebebasan?

Apakah penjajahan selama 446 tahun sekejap sangat untuk kita ambil iktibar?

Hari ini,
Org2 yahudi sudah mula mendalangi kehancuran negaraku,

Org2 yahudi membiayai kewangan mereka yg mengkhianati bangsa dan agama mereka sendiri,

Jika perkara ini menjadi kenyataan,

Aku risau

Aku risau

Aku risau

Apakah yang harus aku katakan kpd anak2ku?

Apakah yang harus aku katakan kpd cucu2ku?

Bahawa Malaysia tercinta ini gagal mempertahankan kemerdekaannya kerana nenek moyangnya?

Bahawa Malaysia tercinta ini gagal mempertahankan kemerdekaannya kerana tiada kesatuan antara bangsanya?

Bahawa Malaysia tercinta ini gagal mempertahankan kemerdekaannya kerana tidak mempraktikkan agama yg sebenar2nya?


Ya Allah, bantulah kami mempertahankan negara kami

Ya Allah, bantulah kami mempertahankan agama kami
Ya Allah, bantulah kami mempertahankan bangsa kami

Ya Allah, bantulah kami mempertahankan keluarga kami

Wahai rakan2ku,
Wahai bangsaku,

Sedarlah,

Sedarlah,

Terlalu byk rencana musuh2 kita yg tersembunyi

Terlalu byk rencana musuh2 kita untuk menghancurkan kita

Bersatulah atas nama agama, bangsa & negara!


zero

zuhair; sedih dan kecewa

No comments:

Post a Comment