10 July 2011

mouse lambang perpaduan

assalamualaikum...

sebut mouse, saya teringat satu teka teki
mouse, jantan atau betina?

well, jwpnnya bergantung kpd jenis mouse yg anda pakai
kalau ada 'telur', jantanlah
kalau pakai pad, betina
kalau ada dua2, khunsa

hbs tu, cmne dgn mouse skrg yg pakai laser nih..?
jwpnnya, undefined.... heheh

k2, sebenarnya saya bkn nk tulis pasal teka teki tu sgt.
dalam Islam, manusia mempunyai pelbagai perbezaan
perbezaan ini disebut khilaf
khilaf tidaklah dianggap sebagai keburukan, malah dianggap sebagai rahmat kerana menjadikan Islam lebih luas dan universal

kita sering mendengar org sibuk bercakap tentang perpaduan
tp kenapa perpaduan sukar untuk dipupuk?
saya terkenang satu kata2, 'bagaimanakah kita mampu bersatu, sekiranya kita asyik mencari perbezaan sesama kita? kenapa tidak mencari persamaan sahaja?'

selain agama, bangsa atau negara, apakah yg menunjukkan bahawa manusia boleh bersatu?
mouse!
kenapa?
cuba anda lihat, semua org pakai mouse guna tangan apa?
org kidal pun akan pakai tangan kanan
mana ada org dlm dunia ni pakai mouse guna tgn kiri

anda x setuju dgn saya?
kalau x setuju, tolong anta video ye kat saya
saya nk tgk secekap mana org itu menggunakan mouse dgn tgn kirinya (yg kekurangan tgn kanan x diterima ek)

itulah lambang perpaduan, mouse di tangan kanan kita

zuhair; xde mouse, xleh main game (melainkan kalau ada joystick)

No comments:

Post a Comment