06 June 2013

Assassin's Creed 3

assalamualaikum

post hari ni pasal game!!

Tajuk: Assassin's Creed 3
Publisher: Ubisoft
Rating: 4.5/5
My Synchronization: 84% (A!)

Assassin's Creed 3 (AC3) membawa kepada anda sorotan peristiwa yg menjadi detik2 dlm kemerdekaan Amerika Syarikat. watak utama permainan ini adalah Rattonhaketon, seorg lelaki dari bangsa Kanien Kehaka (Red Indian) yg ingin membebaskan kaumnya daripada tersepit dgn pertembungan antara golongan yg ingin mengawal Amerika (Loyalist yg turut disertai oleh Templar) dan golongan yg mahukan kemerdekaan.

saya melihat bahawa permainan ini adalah permainan yg sgt menarik. di sini saya list kan bbrp ciri2 AC3:

1. Rattonhaketon atau Connor kini blh memanjat pokok dan free running kat atas dahan. ntuk 3 chapter pertama, anda akan mengawal ayah Connor (nama - Haytham), tetapi function free running atas pokok ni xleh dibuat. dgn kata lain, Haytham x reti la panjat pokok!

2. Animus Database bkn sahaja membawa kepada anda fakta2 sejarah tentang suatu peristiwa/tempat/individu, malah turut mengkritik mereka! salah satu drpdnya ialah George Washington. siapa x kenal dia? beliau merupakan salah seorg yg menandatangani Pengisytiharan Kemerdekaan US dan juga Perdana Menteri Pertama US. namun dari sini saya dpt tahu yg beliau bukanlah se "legend" yg digembar-gemburkan. malah beliau merupakan seorg leader yg sgt teruk.

3. AC3 dh hilangkan fungsi faction. kalau dulu, kita blh upah mercenaries, thieves atau courtesans ntuk buat kerja trtntu, namun skrg fungsi tersebut dh dihilangkan. skrg Assassin's Recruit yg buat kerja2 tersebut

4. sejarah Amerika = membosankan! saya tak tahu kenapa. tapi saya lebih suka sejarah Itali berbanding sejarah Amerika. Sejarah Itali ada ditonjolkan dlm siri2 Assassin's Creed yg sebelum2 ini

so... itulah saja. sebenarnya saya dh hbs game ni mggu lepas lg. tp sbb x sempat, saya tulis lah hari ni. dan disebabkan dh seminggu, byk la bnda2 best yg saya dh lupa... T.T

zuhair: main game pesbuk je laaa skrg...

No comments:

Post a Comment