30 April 2011

Dragon Age 2. Setel!!


Title; Dragon Age II
Developer; BioWare, EA
Genre; Role-Playing Game (RPG), Strategy
Hours Played; about 60 hours

peperangan (blight) antara darkspawn & manusia (turut disertai oleh elf & dwarf) di negara Ferelden telah menimbulkan huru hara di kota Lothering. keluarga Hawke melarikan diri drpd Lothering bg mencari tmpt ntuk berlindung. sesampainya di kota kirkwall, mereka x dibenarkan ntuk masuk kerana byk lg pelarian2 Ferelden yg berada di situ. apakah yg patut dilakukan? decisions, decisions

kisah dragon age bersambung dalam dragon age 2. namun, pemain x akan bermain sbg hero d.age origins. tp akan bermain sbg seorg Hawke yg perlahan2 akan menjd org penting di kota kirkwall

grafik

x byk berubah berbanding siri2 terdahulu. cuma d.age 2 nampak 'bersih' skit. saya xtau nk describe cmne, tp d.age yg dulu nmpk agak 'kotor'

companion

ada 6 org. Aveline (human, warrior, weapon and shield), Anders (human, mage),
Merrill (elf, mage), Isabella (human, rogue, double weapon), Varric (dwarf, rogue, archer) & Fenris (elf, warrior, double handed weapon). beberapa karakter game2 dulu gak ada ditunjukkan dlm game ni. saya terjumpa keeper of the grove (mak morrigan), keeper merethari (ketua dalish elf), zevran (companion dlm game d.age origins) dan nathaniel howe (companion dlm dragon age origins awakening. anders pun ada gak dlm game ni)

karakter

mcm game the sims, anda blh mencipta karakter anda sendiri. inilah karakter saya

karakter saya. Garret Hawke

sbg rogue, saya blh menghilangkan diri, muncul tiba2 di belakang musuh, disarm trap dan unlock chest.

memandangkan saya dh nk g keje ni, x dptla saya tulis byk2... jd saya tnjkkan in-game gameplay


jd kpd anda, pnggila strategi RPG, letakkan game ni sbg game yg anda msti main!

zuhair; disebabkan saya bkn strategist, saya main level casual je a.k.a easy. huhu

No comments:

Post a Comment