19 March 2011

selamat tinggal asasi...

assalamualaikum

asasi uitm dh tamat rupanya
sekejap je rasa bljr ni
seolah2 sillabus2 time sek men dulu dh dicompactkan dlm masa 1 tahun je

final??
mmg sshla....
kalau boleh diibaratkan, test tu ibarat menangkap ayam
final plak ibarat menangkap rusa kat hutan
moga2 result lepas ni memuaskan hati kita, berpadanan dgn usaha

hala tuju??
ramai yg target 3 subjek elite; medic, pharmacist dgn dentistry
tp saya sarankan ntuk kita fikir masak2
adakah kita yakin yg kita akan dipilih ntuk subjek2 tu?
saya akui, Allah yg tentukan hidup kita bergantung kpd usaha kita
namun kadang2 expectation yg terlalu tggi tu lah yg akan membunuh kita

bak kata en. ahmad (lect fizik)
katakanlah kita letak medic kat 1st choice. pointer yg kita bawak; 3.89
diorg akan amik yg pointer 4.00 dulu. kita yg pointer 3.89 ni, out
2nd choice, farmasi
diorg akan amik org yg letak farmasi 1st choice dulu, walaupun org tu dpt pointer 3.89, sama mcm kita
kita ni, out
jd marilah sama2 kita amik degree fizik... (dia yg kata, bkn saya... hehe)

bknlah niat saya ntuk menakutkan pmbaca sekalian
cuma saya mengajak anda ntuk reconsider
blm terlmbt lg, sbb nanti akan dibuka upu season 2

zuhair; berdiri bersama optometri (kalau dptlaaa...)

No comments:

Post a Comment