28 December 2012

kawin kawin kawin

assalamualaikum...

hrmmm.. agak2 cmne korg baca tajuk post ni ye?
kawinkawinkawin!
atau
kawin..! kawin kawin?
atau
kawin..! kawin..! kawin..!
atau
dah budak ni kenapa pulak? gatal je tetiba
haha

ari tu saya ada tulis pasal byk status update fb kawan2 saya ni yg banyak sentuh pasal kawin. pasal pesanan ntuk bakal suami la (sbb xde plak saya nampak org laki buat post pasal pesanan ntuk bakal isteri dia), pasal excited tengok org kawin la, tgk budak2 yg comel, teringin ada anak sendiri la.
well, saya xdela nak membangkang. ada cita2 itu bagus

apatah lagi ramai plak sekarang ni yg kawin time umur awal2 20-an nih. kalau kat kampung, ada kawan saya waktu sekolah tadika, namanya zahir (bukan zuhair ye. huhu) yg khabarnya akan berkahwin dalam masa terdekat. dulu time sekolah tadika, saya pergi sekolah dgn dia la, naik beskal. tapi bila masuk sek rendah, dah x rapat sebab sekolah lain2. pepun, saya puji semangat dia yg skrg ni kerja siang malam, kumpul duit untuk merealisasikan hasrat dia bina masjid. respect, bro!

balik usm ni, dengar plak cter senior math saya yg akan ke jinjang pelamin bulan 2 nih. diucapkan sekalung tahniah kepada aswad dan bakal isteri, kak aifa. saya xde la rapat sangat dgn diorg, tapi insyaAllah akan cuba pergi ke perlis nanti :)

 diorang punya kad kawin. style gler! haha

memandangkan kak aifa ni nak kawin, saya harap direct senior saya (antara pembaca blog saya yg setia. hehe) tidaklah jeles ye. tapi nak xnak, kalau besfren kawin, xkan kita x jeles kan? haha. sabola ye akak nabilah. hehe

cter pasal kawin, ari tu kawan saya, A ada cter kat saya. dia ada chat fb dgn J. tgh2 chat tu, boleh plak keluar dialog yg lbh kurg cmni;
A: teringin plak nak kawin
J: untunglah~~ haha
A: tapi xde calon. huhu
J: xpe2. nanti ada lah tu
A: ak teringin nanti nak tgk zuhair dgn **** kawin
J: haha. kan? serius ak teringin gak

oit! oit! yg korg tu tetiba masukkan nama ak ni pasaipa? nak kawin, kawin la sendiri. adoii... hahaha
tapi kan, bila fikir2 balik, untunglah sapa yg dapat peluang untuk berumahtangga awal ni. moga2 hidup diorg lebih barakah
untuk saya, mungkin lambat lg kot. xde calon... :p
lagipun family saya byk yg kawin umur 25 ke atas. kalau tetiba nak kawin awal2 nih, macam pelik jer...

pepun, saya rasa saya nak tunggu pembaca2 blog saya yg aktif ni kawin dulu kot. macam senior saya, kak Nabilah Najmudin, kawan seratas saya, Afiqah, Emira dgn Liyana. mungkin juga saya menunggu anda untuk kahwin dahulu. huhu

zuhair: that awkward moment when you are single, but people are hoping to see your marriage...

13 comments:

  1. thanx la kerana meng'hope' kan aku kawin awal. aku pon hope mcm tu gak. but, tkde calon yang sesuai. dan rasanya, tk bersedia lagi kowt. hahahha. maybe, kau dulu before aku Juer :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti ada punya la liyana. hg je nampak atau x... heheheh

      Delete
  2. Replies
    1. erkk??
      ak ingat hg x baca blog ak. kalau x, ak letak gak nama hg dlm senarai org yg ak tggu ntuk kawin dulu. heheheheheh

      Delete
    2. hahahaha... ntah.. tetiba teringat nk bukak blog ang... hihihi.. eh2 jap2... ke ade org 'tue' sebut dia baca blog ang erk... errr... aku x sure mana satu... :P

      Delete
    3. err... ak pun x sure nak jawab apa. org mana ntah nak baca blog ak nih

      Delete
  3. Replies
    1. mana ada mengumpat kalau akak tau. :P
      lagipun saya ingat nak tag je akak, bg cepat sikit akak nampak. tp x reti. huhu

      Delete
  4. huiyoooooo.... ahaha juer mintak kite kahwin awal :p

    nak doakan supaya juer yg kahwin awal laa haha *angkat tangan berdoa*

    ReplyDelete
  5. Happy new year zuhair!!#ehh tetibee.

    Afiqah kat atas tuu afiqah yg tgh tulis comment nie kee?errr errr *pengsan*

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. yela. hgla. ingatkan hg x baca blog ni dah

      Delete