23 September 2012

demam PRK

assalamualaikum...

sejak 2 menjak ni,saya rasa ramai yg tahu bahawa kebanyakan ipta sedang mengadakan pilihan raya kampus, tidak dilupakan USM turut merasai kehangatan yg sama.
2 parti utama - pro-Aspirasi dan pro-Mahasiswa masing2 mempersiapkan diri untuk menghadapi gelombang pilihan raya itu
ramai pelajar sudah bersemangat untuk mengundi, dan antara manusia yang turut bersemangat untuk mengundi itu adalah saya sendiri

dalam pilihan raya di peringkat universiti, adalah diingatkan bahawa kedua2 parti itu tidaklah terlibat secara langsung dgn politik semasa, walaupun kadangkala dpt dilihat bahawa Aspirasi byk disokong oleh kerajaan manakala Mahasiswa pula byk dibantu oleh pembangkang
pada saya, dlm mengundi, adalah penting untuk kita mengundi calon yg benar2 mampu bekerja, bukannya kita mengundi kerana parti yg dia wakili
ini disebabkan sistem politik di universiti berbeza dgn politik kebangsaan

saya ingin sekali untuk menerangkan sistem ini, namun saya hilang ayat untuk menerangkannya
oleh itu, saya hanya mahu mengucapkan selamat mengundi kpd semua mahasiswa/wi
pilihlah calon yg terbaik

zuhair: mengundi 25 september nih

No comments:

Post a Comment