22 December 2011

merasai gagal

assalamualaikum...

setiap org pasti x mahu merasai kegagalan
failing is not an option
namun kegagalan bknlah sesuatu yg dapat dielakkan
tidak ada manusia yg akan sentiasa berjaya, kerana manusia tidak sempurna

merasai kegagalan dlm pelajaran membuatkan saya termenung
mgkn ini adalah balasan atas kejahatan yg saya buat
mgkn ini adalah balasan kerana tidak fokus ketika kuliah
mgkn ini adalah balasan kerana tidak study btl2 sblm periksa
mgkn ini adalah amaran keras yg Allah berikan kpd saya!

adakalanya saya terfikir, "untuk mendapatkan sesuatu, kita perlu membayar dgn sesuatu yg lain. dan kadangkala apa yg kita bayar itu amatlah mahal"

merasai kegagalan amat menyedihkan
moga2 kegagalan yg diterima ini dpt menjadikan saya bersemangat ntuk menggapai kejayaan
moga2 kegagalan ini dpt memberi kesedaran kpd saya

ya Allah, aku bersyukur dgn kegagalan yg Engkau berikan dan jadikan aku redha dengan kegagalan ini...

zuhair; T _ T

5 comments:

  1. kenapa ni juer? dah kuar result or something ke?

    ReplyDelete
  2. keluar result test 2 sbnrnya
    x sgka blh fail smpai ke thp sebegitu sekali...

    ReplyDelete
  3. yeke? hmmm sabar eh juer.. teruskan usaha :)

    ReplyDelete
  4. biase la tu dugaan hid0p...
    sabar je la hadapi nyer k...
    insyaALLAH de hikmah...

    ReplyDelete