14 May 2011

two ears to hear

assalamualaikum...


telinga berfungsi sbg alat untuk kita mendengar. selain tu, juga berperanan ntuk membantu keseimbangan badan kita

telinga merupakan 1 alat yg amat pntg

tanpanya, kita akan sentiasa dihimpit kesunyian
tiada lg muzik2 merdu
tiada lg bunyi2 yg mendamaikan
tiada juga suara2 yg menjadi pengubat rindu

marilah kita mensyukuri nikmat telinga yg kita ada nie...
gunakanlah sebaik2nya...

eh...??


kenapa saya tiba2 tulis post psl telinga nih..?

sbnrnya, ari tu time keje saya terjumpa sorg prmpn cina nih
dia amik kamus malay-french, pastu tnjk kat saya perkataan 'di mana?'
saya tgk dia, apa yg 'di mana'?
dia pun tunjukkan perkataan 'bahasa inggeris'
lepas tu saya tanya dia, 'nk kamus bahasa inggeris ke..?'
dia tgk saya, tunjuk telinga dia, buat tanda tiada
mksdnya, 'saya x blh mendgr' laaaa... (pekak)

lalu saya terus blur
aduuhhh...! cmne nk berkomunikasi dgn bdk nih..?
dia plak dh nk buat isyarat tgn. cmne nih, isyarat tgn pun bkn saya paham..!

last2, saya goyg tgn.
mksdnya, 'bnda yg awak cari tu xde.'
padahal saya pun xtau dia nk cari apa. huhuhu

zuhair; gunakanlah mata ntuk melihat, telinga ntuk mendengar, mulut ntuk bercakap

2 comments:

  1. laen kali tulis la juer :) die boleh membace

    ReplyDelete
  2. haa..??
    adoii!!!! x terpikir lgsg..!!!
    hahaha

    ReplyDelete