11 May 2011

eh, pakaila!

assalamualaikum

sejak keluar drpd zaman persekolahan ni, ramai lah antara rakan2 yg sudah membuka aurat
antara alasan mereka;
"saya xnk hipokrit"
"don't judge the book by it's cover. awak ingat org pakai tudung tu baik sgt?"
"saya penat2 buat rebounding. awak nk sruh saya tutup lak. kelepetla rambut nanti!"

I'm sorry people. all of your above opinions are totally wrong.

1. "saya xnk hipokrit"
buat pengetahuan kita, Allah telah mencipta manusia dgn fitrah yg tersendiri. antaranya adalah benci kpd kejahatan, suka kpd kebaikan. jd org yg benci kpd kebaikan, suka kpd kejahatan sbnrnya dah melanggar fitrah yg Allah jadikan. begitu gak dgn menutup aurat (x kesahla laki atau prmpn), sememangnya manusia dicipta selesa ntuk memakai pakaian yg menutup aurat mereka.

2. "don't judge the book by it's cover. awak ingat org pakai tudung tu baik sgt?"
mmg betul, x semua yg memakai tudung tu baik. pernah dgr perkataan 'first impression?'. sekiranya anda memakai tudung, secara normanya org akan melihat anda sbg budak yg baik (apatah lg yg bertudung labuh, laki yg nakal2 nk kacau pun x berani. serious!). pakaian mencerminkan hati, sekiranya 1 kewajipan ssh nk dijaga, bagaimana pula kita memandang kewajipan2 lain?

3. "saya penat2 buat rebounding. awak nk sruh saya tutup lak. kelepetla rambut nanti!"
laa.... pi buat rebonding yg mahal2 tu buat apa... membazir. pakailah rejoice. hehehe. eherm. anda dh melakukan 2 kesilapan. kesilapan pembaziran & kesilapan menutup aurat. org kata, rambut adalah mahkota wanita. jd, mengapa perlu sewenang2nya menunjukkan mahkota anda kepada org ramai? tnjkkanlah sahaja kpd mereka yg berhak.

sbg seorg insan bernama lelaki, saya mengakui bahawa hampir semua wanita yg memakai tudung akan kelihatan lebih cantik, anggun dan ayu. x percaya? lihat saja artis2 zaman skrg. kalau berlakon drama islamik, nmpk manis je. kalau x, nmpk biasa2 je

kpd yg masih mengekalkan bertudung, thumbs up! anda adalah manusia yg berjaya mempertahankan kebaikan tatkala budaya menyukai keburukan.

zuhair; -----

4 comments:

  1. btol3. hehe. wpon aku pon takde la baek sgt. tapi, aku setuju. no offense.

    btw, sape pompuan2 nie??awek ekkk??haha

    ReplyDelete
  2. amik internet je gmbr2 nih...
    tah sapa2 pun x knal
    muahahahaha

    ReplyDelete
  3. owh.ingaatkan kau dah jumpe penganti cik n.........hoho

    ReplyDelete
  4. eh... ada org suda delete komen..?

    ReplyDelete