11 July 2010

berantai rantai...

baru2 ni, wktu saya tgh baca al-Quran, tetiba saya teringat 1 msj berantai yg penah saya tgk
bunyinya lbh krg cmni la...

'berhati2 ketika membeli al-Quran yg baru krn ada 4 surah yg dicipta oleh org kafir ntuk mengelirukan org Islam iaitu . sebarkan kpd org Islam yg lain agar mereka lbh berhati2'

saya mmg spesis yg bencikan benda berantai2 ni, so saya xdela sebarkan
cuma nk cter psl msj td ni;

1. al-Quran yg saya baca kat uitm puncak alam ni adalah antara keluaran terbaru kat Malaysia. namanya al-Quran mashaf Malaysia. xde apa yg berbeza pun dgn al-Quranul Karim yg kita dok baca, cuma org yg cetak al-Quran ni alter skit supaya stp surah bermula dgn 1 page yg baru. xde pun surah2 yg disebut dlm msj td..!

2. Allah dh janji akan pelihara al-Quran smpai kiamat. xkanlah kita sendiri x yakin dgn janji Allah, janji Pencipta kita?

saya rasa 2 sbb tu pun dh ckup ntuk conclude yg msj tu diragui kesahihannya
pd saya, walau cmne pun msj tu, asal namanya berantai, saya xkan sebarkan
ugutlah apa saja, x syg agama ker, sedara syaitan ker....
sbb itu bkn cara yg baik ketika berdakwah
org akan sebarkan semata2 takut dgn ancaman2 tu
x berguna akhirnya....

so, jgnlah risau ntuk beli al-Quran, kitab yg jika kita berpegang padanya, xkan sesat selama2nya
dan amalkan as-sunnah, amalan Rasulullah penambah pahala
semoga kita sama2 terhindar dari fitnah2 dunia yg semakin berkembang seiring dgn teknologi

zuhair; ntah sapa laaa yg cpta msj2 berantai cmni ek?

No comments:

Post a Comment