16 May 2010

Selamat Hari Guru 2010!

tanggal 16 mei, adalah Hari Guru bagi semua guru2 di Malaysia!
sesungguhnya hari ini adalah hari yg patut kita banggakan!
x kiralah kita adalah pelajar, guru, siswazah, doktor, jurutera, doktor.... sesiapa saja!
kerna tanpa guru, kita x akan berada di kedudukan yg baik, tau!

peranan guru sememangnya amat penting
malah hadis Rasulullah pun ada menyebut bahawa salah 1 tugas yg patut kita mulakan apabila bgn tido adalah menjd guru!
imam2 yg terkenal gak sgt menghormati guru2 mereka

sbb apa?
sbb mereka tahu keberkatan ilmu dtg drpd keberkatan yg guru berikan

oleh itu
saya menyeru kpd rakan2, para pembaca agar menghormati insan2 yg bernama guru ni
zaman globalisasi ini menunjukkan bahawa tugas sbg guru akan smakin mencabar
mgkn ramai yg cmburu kerana guru slalu mendpt bonus yg best2

tp ingatlah,
jika mereka xde ntuk didik kita,
ntuk didik anak2,
generasi2 muda,
maka kita akan jd seperti org zaman paleolitik yg hanya bergantung hidup kpd
gua2 batu,
ikan2 di sungai,
pakaian drpd kulit haiwan....
byk lglah!

kerana apa?
kerana tiada ejen ntuk menyebarkan ilmu

di kesempatan ini,
saya ingin mengucapkan
SELAMAT HARI GURU!!!!
kpd ckgu2 saya yg telah mengajar saya drpd tadika, sek ren smpailah sek men
jasamu kukenang selalu!

"GURU PEMBINA NEGARA BANGSA"

zuhair; jumpak sensei ainul kat TaiSen td. Terlupa nk wish kat dia! Sensei, selamat hari guru!
hehehe

No comments:

Post a Comment